تبليغاتX
سری جدید اس ام اس کلیپ های موبایل
 
منبع غنی ویتامین ث می باشند و مقدار ویتامین ث آنها به مراتب بیشتر از ویتامین ث در مرکبات میباشند
فلفل دلمه ایی شیرین خام تازه چیده شده دارای 128 میلی گرکم ویتامین ث در هر صد گرم است فلفل سبز خلط آور و ضد فشار خون بالا - مسکن موضعی اشتها آور و داروی ضد نفخ تقویت کنند جریان خون تسریع کننده تعریق ضد باکتری مفید برای تصلب شرایین دیابت و سر درد و میگرن و همچنین تقویت کننده سلامت ساهرگها و مویرگ ها و رگ های خونی است . گیاه شناسان معتقدند که از این گیاه میتوان برای افزایش جریان خون و تحریک سیستم عصبی و افزایش اشتها و رهایی از سوء هاضمه استفاده کرد. مصرف روزانه 60 میلی گرم ویتامین ث در دوران سالمندی توصیه می شود انواع کرکبات -گوجه فرنگ - هندوانه و فلفل دلمه ایی از منابع غذایی غنی از این ویتامین به شمار می روند. نتایج مطالعات نشان می دهد: کسانی که هر روز هنگام صرف غذا فلفل سبز مصرف میکنند کمتر دچار بیماریهای قلبی عروقی می شوند. فلفل سبز میزان کلسترل خون را پائین می آورد و همچنین از لخته شدتن خون جلوگیری می کند. اما استفاده مداوم و طولانی مدت از فلفل سبز ممکن است سبب سوزش پوست و بروز تاول و التهاب پوست در برخی اشخاص شود
+ نوشته شده توسط سهیلا امامي در چهارشنبه 10 بهمن1386 و ساعت 7:13 |
کارشناسان تغذیه معتقدند کیلوپن موجود در گوجه فرنگی از رگهای بدن محافظت می کند. به نوشته نشریه فرانسوی سانته زنانی که هرروز در وعده های غذایی خود گوجه فرنگی مصرف می کنند، کمتر از سایر افراد دچار حمله های مغزی یا قلبی می شوند. براساس پژوهش های انجام شده در دانشگاه هاروارد که بر روی 40 هزار زن آمریکایی در طی هفت سال صورت گرفته است زنانی که هفت بار در هفته غذاهای حاوی گوجه فرنگی مصرف کرده اند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در آنها 30 درصد کمتر از افرادی است که یکبار در هر هفته گوجه فرنگی خورده اند. بررسی های جدید حاکی است افرادی که در هفته دوبار غذاهای تهیه شده با گوجه فرنگی و حتی سس گوجه فرنگی مصرف می کنند از خواص پیشگیرانه گوجه فرنگی بهره مند خواهند شد. به گفته پژوهشگران کیلوپن، رنگدانه ای از خانواده کاروتنوئیدهاست که موجب قرمزشدن رنگ گوجه فرنگی می شود و دارای خاصیت آنتی اکسیدان است. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین سی و ای است که هر کدام از این ویتامین ها خاصیت آنتی اکسیدان دارند. پژوهش های اخیر همچنین نشان داده اند که مصرف مداوم گوجه فرنگی خطر سرطان پروستات را در مردان30 درصد کاهش می دهد. تحقیقات دیگر حاکی از کاهش خطر سرطان های معده و ریه در صورت مصرف گوجه فرنگی است. کارشناسان تغذیه توصیه می کنند گوجه فرنگی های رسیده با روغن زیتون که خود نقش محافظتی برای رگها دارد کمی پخته شود و سپس مصرف گردد.
+ نوشته شده توسط سهیلا امامي در چهارشنبه 10 بهمن1386 و ساعت 7:12 |